Tuesday, August 03, 2010

Ай Фон, Ай Пад, Ай Сиктир...

Напоследък в разговори с приятели често става дума за ipad. Много ми хареса един коментар на потребител под статия BlackPad ще конкурира таблета на Apple в Дневник:
Това че Ипад се продава добре, не се дължи на факта, че е смислен и добър продукт.Просто маркетинговия нюх на Джобс да лови баламурници, определено заслужава поклон.
Моето лично мнение е, че Ай Пад е поредната технологична нефункционалност - нито за бизнес, нито за хоум-ентъртеймънт е достатъчно добър.
Примерно не може да редактираш един документ и да го съхраниш под друго име.
"Страниците се обръщат като на истинска книга"... О, Джизъс!... Първо не е вярно и второ и много по-важно като четеш ти свети в очите и се изморяват бързо, защото не е четец с е-инк мастило екран, а обикновен компютърен дисплей, кой каквото ще да разправя.

Тук мога да пиша дълго, но честно казано ми омръзна да обяснявам защо Ай Пад не е четец и не е конкуренция на Киндъла на Амазон примерно.

"Можеш да гледаш снимки на него..." - казано с патоса на Стив Джобс, да ме прощава и при цялото ми уважение към него, сигурно за година ще се съберат 3 дъждовни съботни сутрини, в които да останеш в леглото и да го ползваш - да гледаш снимки или някой филм.
По функционалност е гола вода, няма мултитаскинг, не може да пуснеш 2 приложения. Извинете, в кой век на техниката живеем.
Няма флаш, което за мен автоматично означава, че половината Интернет е черен и негледаем.
Батериията е билд-ин, заради което лесно може да "изгориш". Освен това не държи обещаваните 10 часа, а доста по-малко. Ако гледаш филм, има вероятност и да не го догледаш, ако Ай Пада не е зареждан непосредствено преди това.
Няма камера, не може да ползваш Скайп с видео. Така или иначе за да си онлайн, трябва да плащаш.
Харесвам Епъл и Стив Джобс, но Ай Пада е недоразумение.

2 comments:

  1. Фен съм ти отвсякъде за този коментар! :-)

    ReplyDelete
  2. както казах и преди, с една дума ме РАЗкандардиса... ай сиктир.

    ReplyDelete